torsdag 21 maj 2009

Förändra. Men främst är det att bli ihågkommen.

Ibland drabbar jag av frågor som; vem är jag egentligen? vad vill jag med mitt liv? och jag vet inte hur jag ska besvara dem. Det skulle vara så skönt med en mentor att diskutera och vrida sina val tillsammans med; någon att bara ta en fika med eller diskutera djuplodat på msn med. Vore det inte bra om alla kunde bli tilldelade en mentor vid födseln som inte är någon i sin närmaste närhet eller familj. Tänk vad vidsynt man kunde bli då; förhoppningsvis.

Så, vadan denna filosofiska afton? Jo. Jag såg filmen Will Hunting nyss, varje gång den bara står i hyllan minns jag den som medioker men varje gång jag ser den minns jag dess storhet och förundras av dess djup. Det som gör filmen för mig är Robin Williams, tänk om jag kunde hitta en sådan mentor!

Det närmaste jag har till "Sean" som är R. Williams roll i filmen är min kurator som ställer frågor då och då men som oftast mest sitter och tittar på mig när jag pratar. Hon reagerar när jag tystnar för en längre stund. Det är inte riktigt det jag behöver; jag behöver ett bollplank i en hipp outfit. Något som jag däremot inte behöver svar på är:
- Vad är det jag vill
här i livet?

Inga kommentarer: