torsdag 28 maj 2009

350 Challenge - dagens goda gärning

Jag lade för en stund sedan till en badge ifrån Brighter Planet här på bloggen (kan ses om du scrollar en evighet):
Brighter Planet's 350 Challenge
Den finns i flera olika storlekar och är inte bara kosmetisk och sådan där titta-vad-duktig-jag-är-för-att-jag-har-en-miljögrej-på-min-blogg. Badgen är faktiskt nyttig för miljön.

När man klistrat in koden på sin blogg ska man skriva till dem via ett formulär som finns på deras hemsida. På så vis kan de veta att man lagt till badgen också så att den, som sagt, blir mer än en fin miljögrej. Själv fick jag fick nyss det automatiska mailsvaret:
Thanks for joining the 350 Challenge!

By displaying our badge, your blog will help us offset 122,500 lbs of CO2 -- that's like turning off 38,000 light bulbs for a day! With your support, we're putting more clean energy on the national energy grid, and together, we can help fight global warming, one blog at a time.

We'll check out your site today so that we can add you to the list.

OBS: Inlägget är inte menat som något tvång men om du vill, kan du också sätta in badgen på din blogg så blir vi fler som räddar Moder Jord. Även en liten hjälp är en bit på vägen mot målet.

Inga kommentarer: