lördag 18 april 2009

Wicca-böcker

Jag hittade en del Wicca-böcker när jag sökte igenom adlibris och bokus. Eftersom det står väldigt lite om dem är det svårt att veta om de är bra eller inte men om någon läst någon av nedanstående böcker så tar jag tacksamt emot en recension via kommentarerna! Jag tar även tacksamt emot andra tips på böcker.

Complete Idiot's Guide To Wicca And Witchcraft
av Denise Zimmerman, Katherine Gleason
Adlibris: 153 kr

Wicca Book Of Days
av Selena Eilidh Ash
Bokus: 233 kr
(Adlibris: 132 kr, tillfälligt slut)


Solitary Wicca For Life A Complete Guide to Mastering the Craft on Your Own
av Arin Murphy-Hiscock
Bokus: 134 kr
Adlibris: 132 kr


Wicca A Comprehensive Guide to the Old Religion in the Modern World
av Vivianne Crowley
Bokus: 233 kr

Pagan Paths A Guide to Wicca, Druidry, Asatru, Shamanism and Other Pagan Practices
av Peter Jennings
Bokus: 134 kr
Adlibris: 132 kr


Philosophy Of Wicca
av Amber Laine Fisher
Bokus: 337 kr
(Adlibris: 178 kr)


Wicca Garden A Modern Witch's Book of Magickal and Enchanted Herbs and Plants
av Gerina Dunwich
Bokus: 246 kr
(Adlibris: 122 kr)


Wicca For Beginners Fundamentals of Philosophy and Practice
av Thea Sabin
Bokus: 133 kr
Adlibris: 130 kr


Wicca For One The Path of Solitary Witchcraft
av Raymond Buckland
Bokus: 141 kr
Adlibris: 138 kr

3 kommentarer:

Tjelsi sa...

Åh, jag minns att jag var otroligt intresserad av wicca och liknande när jag var yngre. jag ska nog titta lite på vad dom har på adlibris egentligen ^^

Caja sa...

Ja men gör det, om inte annat är det intressant läsning :)

Anonym sa...

Wicca A year and A day är en bok jag rekomenderar.

Den är utformad i kursformat, med en hel del övingar.