fredag 10 april 2009

Helt ekofierad för första gången

I dag har jag använt mina nya eko-produkter ifrån Jordklok som jag köpte förra helgen då de hade fraktfritt. Jag har duschcremé från Bio Etic*, rengöring och ansiktskräm ifrån Eco Cosmetics och badskum från Faith in Nature**.

I dag använde jag allt förutom chokladbadskummet. Mitt schampo och balsam från Aubrey Organics börjar ta slut så jag får nog beställa nytt snart. Jag funderar på att byta ut schampot till ett annat då jag inte har så torrt hår som produkten vill och får därmed snabbt flottigt hår i stället. AO har ju andra alternativ för normalt hår så jag ska nog köpa det i stället, dock är balsamet perfekt!

Jag hoppas att Jonatan tycker att jag kommer lukta gott då min duschcremé luktar exotisk banan (han tycker inte om banan), i värsta fall får jag köpa den andra duschcremén jag tittade på ifrån samma märke. Men han har aldrig klagat på min lukt tidigare så det ska nog gå bra, han klagade inte ens när jag tyckte att schampot luktade funky.

I alla fall, ovanstående eko-märken (förutom FiN) innehåller inget skadligt, vad jag sett. Motbevisa mig gärna om du vet mer än jag. Även i eko-djungeln är det svårt att hitta de riktigt bra produkterna, speciellt då de stora välkända märkena som Urtekram och Weleda innehåller dåliga ämnen (enligt min eko-puritana åsikt).

Jag är i alla fall nöjd med de märken jag har, dock kändes det konstigt att duschcremén knappt löddrade men det är sådant man får ta med naturliga produkter utan lödderämnen.

* fairtrade
* *alla deras produkter innehåller ALS (jag ansåg det vara okej med badskummet dock)

Inga kommentarer: