tisdag 10 februari 2009

Försenad Imbolc

Duktig som jag är missade jag min försenade Imbolc-ritual i går samtidigt som det var fullmåne. På morgonen njöt jag i och för sig av att vara ute och gå i snöyra. Jag tog i alla fall igen det i dag.

Det första jag gjorde var att ge tillbaka Moder Jord de tre kottarna jag tog i somras och som figurerat på min höstsminkning av altaret. Tackade Haggan för hösten/vintern och såg fram emot den ljusa nya tiden. Bakom trädgrenarna såg jag hur Månen lös starkare för en stund innan jag gick in igen.

Lite dumt av mig så gick jag ut och sade till Gudinnan att med månstrålarna välsigna min kittel. Hon reagerade med att abrupt gå i moln och stanna där.

Efter det läste jag lite i S. Cunninghams Living Wicca som jag inte läst i på evigheter och avslutade ceremonin med att be om förlåtelse för att jag inte frågade Gudinnan utan krävde vilket jag inte ens tänkte på. Jag pratade lite till och sedan var den korta ritualen klar.

Det var inget världsomvälvande men det var en liten stund och tanke till gudomarna i alla fall. Jag fick ingen direkt kontakt men det var inget som jag verkligen strävade efter heller. Jag hoppas att de hörde mina ord i alla fall.

Blessed be.

Inga kommentarer: