måndag 17 november 2008

Nattligt mord

I natt drömde jag lagom läskigt. Jag drömde att där jag bodde (litet rum typ) så fanns det massvis med silverfiskar och jag försökte ta död på dem men det fanns fler hela tiden och vissa var kusligt snabba.

Mot slutet av drömmen kom det en riktigt stor silverfisk som jag försökte få död på, jag tror att någon (Jonatan?) grabbade tag i den till och med. Silverfisken var cirka lika lång som halva min arm. Den var grå och hade en äcklig käft. Rummet hade dassigt ljus och dålig ljuskälla om jag minns rätt.

Jag var rädd att silverfiskarna skulle komma in i min kropp.

Hos grannen var de ännu fler och hon brydde sig inte och bara trampade på dem när hon gick på golvet. Det var även något om en katt i ett annat rum.

Det var en halvstängd dörr och katten försökte komma ut. Dörren var gammal och sliten. Jag tror att jag försökte hålla igen den medan katten försökte komma ut ur ett hål i dörren.

Sedan var det något om min granne med silverfiskarna och ett stort rum med jag tror växter (kan ha varit ett ställe där man säljer blommor). Det var en kvinna (grannen) och en annan som bodde där (en man) som stod vid en hylla.

Inga kommentarer: