torsdag 13 november 2008

Min dröm i morse

Note: Som vanligt är drömmar lite förvirrande men jag berättar det jag minns.

Jag skulle i väg till Venedig på ett utbyte tillsammans med flera andra. När vi är där så är det bara vi svenskar och spanjorer där.

I nästa stund ska jag åka och är då med pappa och "hans familj". Vi hamnar i en stad som lät likt Budapest men det är det inte utan det är "pittoreskt, stenar, lite Babylonien/Turkiet, småstad, myller, varmt-samhälle". När vi ser det från planet så älskar jag redan stället. Jag strövar omkring på gatorna där, jag tror jag tappade något i drömmen då och någon plockade upp det. Osäker. Vi får också en rundtur, bland annat kikar vi ner i något som ser ut som en tratt som öppnar sig längst ned och då kommer man till en balkong på en borg typ.

Sedan står jag i en borg och får en rosa urtypisk prinsessklänning med tyll avklädd utav en avklädare. Jag är typ naken förutom trosor och jag har stor mage som är lite sned då den buktar ut mot höger där man ser en kropp precis under huden. Jag lägger händerna på magen och känner en kropp och ett huvud. Jag känner typ moderskänslor när jag håller händerna vid det lilla huvudet men får panik för det känns som om mitt liv slutar här om jag skaffar barnet men jag kan inte göra abort då jag insåg det för sent (alldeles nyss).

Jag ber Jonatan hålla på min mage och berättar att jag är gravid men inte vill ha det. Han rekommenderar om någon ny grej att föda det och så dödar de det direkt genom att stycka barnet. Jag tror vi är på någon konsultation sedan och jag sitter på höger sida, Jonatan på vänster framför ett skrivbord med en man bakom. Jag berättar då att jag inte hinner få barn och då kommer också information om att jag redan har ett 3-årigt barn.

Sedan ihopsmält med detta så står jag framför Jonatan med händerna på magen, på min dotter som är där inuti, och säger att jag druckit ett gift. Jag kommer behöva åka till sjukhuset om några dagar då det dödat barnet så att de kan sprätta upp mig och ta ut fostret.

[Jag vaknar här.]

Jag har ingen aning om vad den kan betyda.

Inga kommentarer: