söndag 19 oktober 2008

Vandring

I dag kom vi äntligen ut på vandring. Det blev inte Sisjön då det var cirka 1 timme bort utan Lackarebäck; max 28 min bort. Rekommenderas varmt.

Först fick vi gå en bit för att komma mot området, sedan gick vi lite fel trodde vi men några cyklister med karta vägledde oss dit skyltningen var. Vi gick in mot industriområdet med samma namn. Väl där hittade vi en återvändsgränd uppåt Lackarebäckfjället och frågade en cyklist i stället. Jag hade haft rätt från början så vi gick tillbaka.

Jag ville då snedda upp för en liten stig och om vi inte gjort det skulle vi inte tänkt på ett stenbord i kanten av skogen som sedan ledde ned till en å och Lackarbäckkällan som var ett av våra mål med dagen.

Vi gick och gick och gick och gick. Jag fotade en del också. Det var alldeles vackert och sagolikt! Moder Jord är väldigt vacker, jag vill nästan kalla henne Moder Natur en så vacker dag som denna. Solen sken, det var lagom kallt och löven hade fallit men inte alla. Jag måste dit igen i vinter så det blir till att köpa overallbyxor.

Dock var jag nära på att sjunka ned i sank mark när jag skulle fota ett träd med svampar på men jag överlevde med lite list och snabba fötter. Bilderna blev tyvärr trots mödan inte så bra.

Vi gick så långt att vi kom till Sveizerdalen som heter så på grund av att den ska vara lika vacker som dalarna i Schweiz men vi såg nog inte hela inser jag i efterhand. Enda anledningen att jag vet att vi hamnade i den dalen är för att ett dagis med det namnet hittade oss.

Vi fortsatte att gå tills vi hittade en fotbollsplan tillhörande ÖIS. Vid det laget var vi ganska frusna och eftersom vi hade kommit så långt som Delsjömotet där Burger King naglat sig fast så gick vi dit för varm choklad och pommes. Det visade sig senare att det blev te med pommes i stället då de inte har choklad!

Innan vi åkte hemåt kollade jag in en karta vid rastplatsen och enligt den hade vi fågelvägen gått 3 km. Jag tror att med allt snirklande måste vi gått närmare 1 mil.

Note: Då jag inte riktigt vet hur vi gick i skogen
så fick krumelurerna symbolisera snirklandet upp till Delsjömotet.


Inga kommentarer: