torsdag 2 oktober 2008

Fördomar

Jag tycker alltid att det är intressant när folk förutsätter att man är i ett visst fack när man inte sagt något. Som nu. Jag argumenterar om äkta drömfångare med en snubbe och han drar plötsligt in wicca i diskussionen och kallar det min religion.

Visst, att diskussionen först uppstod i just det forumet men att jag föreslog att vi skulle övergå till gästbok i stället men det ska inte förutsätta att jag är wiccan för att jag skriver i just det forumet utav alla som finns på det communityt. Jag är ju till exempel inte gravid/förälder för att jag skriver i det forumet eller lajvare för att jag skriver i lajvforumet. Han till exempel är ju inte wiccan men skrev i det forumet.

Ändå påstår folk att de inte förutsätter något eller har fördomar om andra. Egentligen har vi alla det, även jag som påstår att jag inte direkt har det. Så lång tid som det tar för en tändsticka att brinna upp så kort tid tar det innan vi fått ett första intryck om en person.

Inga kommentarer: