tisdag 14 oktober 2008

Chakratest

Note: stavas det chakras eller chakran?

Jag letade i dag runt efter idéer till mitt stundande arbete i färglära och funderade då ett tag på chakra då jag inte vet så mycket om just det o
ch arbetet kring dessa. Det var då jag hittade ett chakratest som jag för skojs skull testade.

Det gick sådär lagom bra för mig och mina chakran (chakras?).


Förklaring (+100 % till -100 %):
Root:under-active(-31%)
Sacral:under-active(0%)
Navel:under-active(0%)
Heart:open(38%)
Throat:open(56%)
Third Eye:open(50%)
Crown:under-active(-19%)

Jag blev därför rekommenderad att öppna mina under-aktiverade chakran (chakras?) med ett par övningar. Tydligen ska vissa chakran (chakras?) överarbeta för att kompensera de stängda... i så fall måste mina öppna överarbeta och därmed egentligen inte vara öppna? Fast det går ju inte heller ihop.

För den som vill bara läsa lite info om de olika chakran (chakras?) som finns och vad de pysslar med så hade den en jättebra förklaring här.

Inga kommentarer: