fredag 18 juli 2008

Jag är firefox-anpassad

Med lite sökande i välkänd sökmotor hittade jag en add-on som heter: Sun Cult, som man förstår av namnet också visar solens skiftningar.

Efter att ha ställt in den på rätt longitud och latitud så är den redo att sitta nere i mitt högra firefox-hörn och påminna mig om vad det är för månfas och när solen går ned och när månen går upp med mera. Det är för resten 28 dagar och 14 timmar kvar tills nästa fullmåne.

Det känns lite som att ha Gudinnan och Guden som firefox-anpassade. Bilden är på en sol halvt bakom en måne precis som bröllopsringar alltid brukar se ut på reklambilder.

Då jag glömde att tända ett ljus i går så ska jag göra det i dag har jag tänkt, precis så fort som jag har slutat skriva detta inlägg trots att Månen inte gått upp än.

Inga kommentarer: