lördag 28 juni 2008

Insekten som var fast

I dag så var det demonstration i Göteborg mot FRA vilket jag var med på. Riktigt maffigt med allt folk; tyvärr så säger media att det var under 1000 stycken medan det var runt 1200 stycken faktiskt. Men det är inte vad jag vill berätta.

Efter det gick jag och Jonatan och åt då ingen av oss hade ätit någon frukost. Jag skulle inte tagit sovmorgonen jag gav mig själv. Efter det valde vi (jag) att åka hem till mig med första bästa buss som kom. Usch vad maten gjorde mig trött men det var en liten stackars insekt i bussen som höll mig vaken.

Den lilla skalbagge-liknande insekten (dock smalare och med orange huvud) försökte flyga ut genom bussfönstret vilket resulterade i att h*n hamnade på rygg så jag fick hjälpa henom flera gånger genom att låta henom grabba tag i min nagel. En utav gångerna lade h*n till och med huvudet inåt mot nageln så att spröten följde min nagels välvning åt sidorna.

H*n vandrade på min hand och så flög h*n in i rutan igen. Så höll vi på några gånger och jag försökte ibland få henom att gå över till Jonatans hand i stället då jag ville läsa min nyinköpta bok i dag som jag hittade av slump. Kanske var det ödet som gjorde att jag drog mig till bokstället där boken jag letat efter fanns - i ett exemplar kvar. Eller så var det min känsla för rea.

I alla fall, först hade jag tanken att släppa ut henom då vi kom till ändhållplatsen men ju närmare vi kom dit desto mer ledsen och trött verkade den lilla insekten. Jag såg därför till att Jonatan (som satt ytterst) fick ta med henom ut men innan det kunde genomföras så fick jag rädda den lilla krabaten ifrån golvet. H*n landade lite off efter slagit in i rutan.

Till slut, typ två stopp ifrån ändhållsplats så fick h*n sin frihet. Dock inte helt lätt eftersom busschaffisen inte öppnade dörren där bak, som vi trott. Jonatan fixade ut sötingen i nästa dörr utan h*n flög i väg innan det var dags.

Jag hoppas h*n klarade sig.

Inga kommentarer: