lördag 29 oktober 2016

Snart Samhain!

Nu har pepp inför Samhain inkommit, jag tror det är för att jag de senaste dagarna pyntat och fixat hemma inför på måndag. Jag firar ensam i år men jag tänker ändå inte dra ned på det hela även om det bara är jag som ser det.

Jag går inte overboard med pyntning men det är något i varje rum:
Köket: svart pappersduk på bordet, svarta ljus och servetter, samt ett ljus i fönstret för att leda andarna rätt
Hall: två värmeljushållare i formen av pumpor
Sovrum: altare piffat till tänderna
Vardagsrum: ett litet platskelett på ett sidobord, svart pappersduk på vardagsrumsbordet, svarta servetter och pumpa-girlang bakom soffan (som alltid är svart).

Inte mycket men det ger ändå en speciell känsla, speciellt att wrappa in borden i svart (även om jag avskyr att wrappa in köksbordet som inte är samarbetsvilligt). Det behöver inte vara mycket alls för att det ska vara speciellt.

Oftast brukar pyntningen få vara kvar tills det är dags att byta till julpynt i början av december. Någon gång har det plockats bort tidigare. Men jag tycker känslan passar bra med novemeber som är så kal och kall.

Hur pyntar du?

Inga kommentarer: