tisdag 13 maj 2014

Fullmåne i morgon!

Jag har planerat varje månad att göra något på esbats men varje månad missar jag fullmånen, typ 1-2 dagar efter inser jag att det redan passerat. MEN denna månad har jag  haft stenkoll så jag VET att i morgon smäller det, förhoppningsvis minns jag det imorgon också.

Vad brukar ni göra på esbats? Jag har inget specifikt planerat egentligen, borde ha det men jag får wing it första gången helt enkelt.

För övrigt säljer jag min "The Wicca Cookbook: Recipes, Ritual, and Lore" för 100 kr + 42 kr frakt för den som är intresserad. Knappt bläddrad så den är som ny, utan bruten rygg. Skriv till livsagnostiker@gmail.com om du vill köpa den.


--
ps. säljer också kläder och annat på tradera, går ut 18 maj.


1 kommentar:

Ceriadwen sa...

Hej! Jag skrev för länge sedan en fullmåneritual som jag sedan dess har reviderat flera gånger (den är nog inte optimal ÄN). Så vid mina esbats blir det "full blown ritual". Duktigast var jag förra året, då jag firade alla månar utom sista. Det här året har det varit några, men inte alla. Någonstans får man liksom bestämma sig för att man ska, hur trött man än är efter att ha jobbat. Jag tyckte det hjälpte att ha stenkoll på när det var, och bygga upp förväntan inför det. Då fick jag det att bli av. Men om man upptäcker samma kväll som fullmånen är, då är det svårt för mig att ta tag i det. Kul att du firar, berätta gärna mer om vad du hittar på i ritualerna! :)