söndag 23 mars 2014

Hjälp! Varför blir allting undergräddat?

Vad jag än gör i min ugn så blir det undergräddat - oavsett om jag kör på tiderna i receptet eller längre tider. Brödet jag gjorde i dag ska vara 40-60 min i ugn. Jag hade den 40 min och tog ut den då skorpan var hård och brun samt så fick jag inget klet på stickan. Fick sedan stoppa in den igen i sammanlagt 15 min och sedan 20 min utan att brödet blev gräddat ordentligt. Antingen gör jag något sjukt fel eller så är det ugnen det är fel på.

Mina sockerkakor har samma problem oavsett om jag kör 45 min som receptet säger eller 60 min och jag känner aldrig att mina muffins blir jämt bakade i ugnen heller.

Detta recept hade jag på brödet och mina sockerkakor är utan ägg (2 dl vatten/mjölk i stället).

Vad är det jag missar? :/

Inga kommentarer: