torsdag 6 september 2012

Hösten i luften

Jag har haft balkongdörren öppen större delen av dagen och bara njutit av höstvindarna som letat sig in. Med vindarna har olika flygande insekter hittat in (och ut).

Det är en speciell tid nu. Jag vet inte, jag kanske är för skadad av utbildning men hösten är en tid för början och start för mig, för förnyelse - allt som alla förknippar med våren. Hösten är också romantiska komedier och idéer i mitt huvud om en bekymmersfri tillvaro med böcker, brasor, varma tröjor, varm choklad och fallande höstlöv.

Vi får se hur denna höst blir. Det känns väldigt öppet just nu. Det är lite grann som att jag är mitt i stormens öga för allt står still men jag vet att det kommer bära någonstans och när det gör det så kommer det gå fort så jag måste vara beredd!

Hur är det med dig? Skriv gärna av dig, var hur anonym du vill :)

2 kommentarer:

Tika BlueRain sa...

Du har en väldigt fin bild av hösten :-) Själv brukar jag få depressioner av mörkret och kylan, så det är svårt för mig att hålla fast vid det positiva som också händer under hösten, annars gillar jag just det som du räknar upp så ska försöka hålla detta i minnet :-)
Blessed be!

Ariadna sa...

Jag är nog dessvärre minst lika skadad. Det är helt värdelöst för mig att ens försöka påbörja någonting på sommaren, det blir aldrig bra för mig. Istället inväntar jag höstens inspirationer och sätter igång för full fart. Jag älskar hösten med sina dofter, den milda kylan och de vackra färgerna. Hoppas att dina höst blir fantastisk!

Var Välsignad!