tisdag 4 september 2012

Gå inte till Green matmarknads restaurang

Jag gillar Greens matmarknad och har kanske från start haft för stora förhoppningar på deras restaurang. Först hade de ett vegetariskt alternativ för varje dag, nu är det ett alternativ per vecka... och av de tre gånger jag varit där så har en av dem varit en dag då de inte hade något vegetariskt alternativ alls.

I går var jag där för att äta lunch. Denna vecka är det vegetarisk lasagne (jag älskar lasagne och har ätit sjukt många i mina dagar) och den såg fin ut... men där tog det stopp.

Först och främst var lasagnen knappt halvljummen när jag och Gostomte fick den. Det sämsta var dock att bechamelsåsen var bränd och förstörde hela smakupplevelsen. Gordon Ramsay skriker alltid i sina program att man ska smaka, smaka, smaka... och om det inte är okej så ska det göras nytt.

Nej, jag vet inte om jag tänker ge Greens restaurang en fjärde chans. Jag som hade så mycket hopp till en matmarknad som har ganska mycket vegetariskt i sin butik.

Jag har gått med på mycket när det gäller lasagne, det vanligaste är antingen bränd topp eller botten och det går alltid att arbeta sig runt men bränd sås går inte att undvika. Någon borde ju ha upptäckt misstaget och gjort om såsen innan det var dags att hälla den över lasagneplattorna.

Oberoende på om de hällde på den trots att den smakade bränt eller om de inte smakade så har de gjort fel och så gör inte ett professionellt kök.


Inga kommentarer: