fredag 30 mars 2012

Pepp på Earth Hour

I morgon är det Earth Hour klockan 20:30-21:30. Jag har anmält mig på WWF:s hemsida som privatperson (man kan också anmäla skolor, organisationer, företag, etc.) och kikar just nu på event som hålls under Earth Hour. Jag har inte bestämt om jag ska gå på något eller inte. Det är ju mysigt att stanna hemma med alla värmeljus och få en stund med Guden och Gudinnan, dock är jag inte ensam hemma detta år (som jag alltid annars är) så det kanske blir event i alla fall.

Visste du att att det slogs ett globalt rekord förra året? 
135 länder och 5 000 städer deltog i Earth Hour 2011 och varannan svensk släckte ljuset! [källa]

Har du planerat att släcka ned i morgon? :)

3 kommentarer:

kalebass sa...

Skall dra ett litet strå till stacken; Tända några levande ljus, hälla opp ett glas vitt, släcka ner all el och sätta mig vid tramporgeln!

Tika BlueRain sa...

Tror faktiskt att jag har varit med från start med det här. Och varje gång har min man varit hemma (han har annars lite oregelbundna jobbtider), så vi har släckt ner, tänt en massa stearinljus och bara myst i soffan :-) Det här året försökte jag läsa i skenet från ett ljus, haha, men det gick bra :-)

Blessed be!

Livsagnostiker sa...

Låter som att ni båda hade riktigt mysigt :)