torsdag 8 mars 2012

8 mars 2012

I dag är det fullmåne och Internationella Kvinnodagen! Extra speciellt får jag säga. Är det någon som planerat något speciellt?

Själv kommer jag nog ta det lugnt då jag inte varit på topp på några veckor på grund av personliga skäl, blir kanske en film eller så och troligtvis serien Revenge och kanske Once upon a time som båda uppvisar starka kvinnor som kan ta hand om sig själva.

Jag ska också försöka att ta mig en liten stund vid altaret och tända ett ljus eller så för alla kvinnor som kämpar för sina och andras rättigheter och kvinnor som bara är - vi alla är speciella oavsett vilka vi är; vilken sexualitet vi har, vad vi tror på och vilken hudfärg vi är födda med.

Oavsett vilket kön ni är, se till att göra något extra speciellt i dag, kan vara så litet som att köpa en cupcake eller en triss-lott. Ta hand om er. <3

Inga kommentarer: