söndag 9 augusti 2009

Dolt pentagram

En av de jag bevakar på deviantart har gjort ett riktigt coolt smycke för de som inte vill ha ett synligt pentagram som halsband; Fancy Agate Hidden Pentacle necklace.

Hon lägger mycket tanke bakom sina smycken. Agat, som detta smycke har på framsidan, har enligt Crystal Bible denna mening:
Agates are grounding stones, bringing about a emotional, physical and intellectual balance. It is a soothing and calming stone. Agate gently facilitates acceptance of one's self, this builds self-confidence. They also enhance mental function as they improve concentration, perception and analytical abilities. Agates also heal inner anger, foster love and the courage to start again.

Jag har tidigare köpt ett halsband format som en månskära utav henne och jag skulle gärna köpt detta med om det inte vore för att det kostade $42 usd (cirka 400 kr) och $2.50 usd (cirka 20 kr) att skicka till Sverige. Hon har utlovat fler liknande verk då detta är hennes nya smyckesserie så det är inte försent än för min del.

Men någon dag det närmaste ska jag gå och köpa agat(er) då de verkar ge mig det jag behöver. Troligtvis kommer det bli billigare än att skicka efter ett helt smycke från USA.

4 kommentarer:

Erika sa...

Den första säsongen är från 1987 men den kan såklart ha gått i repris på olika kanaler sedan dess.

Erika sa...

Sv. Ja vissa serier går bara runt, runt verkar det som =)

Anonym sa...

kan man va gay även om man e wicca?

Livsagnostiker sa...

Anonym: Varför skulle man inte kunna vara det? Wicca och Paganism handlar om en tro till naturen och guden/gudinnan och inte som exempelvis kristendomen där det finns hårda regelverk och dylikt och där gud är bestraffande. Men sedan anser jag och även också många kristna att man kan vara gay och kristen (den enda passagen jag vet om i bibeln som nämner något om saken är tolkningsbar).

Att vara gay är en sexuell läggning och inte en sjukdom eller något som man väljer. Just for the record.