onsdag 17 juni 2009

Sista yogalektionen, VIII

För ungefär en månad sedan hade jag mitt sista kundalinipass i Göteborg. Riktigt härligt då vi var i ett annat rum av huset som var vitt, luftigt och alldeles fullt av ljus. Fick för andra gången i mitt liv äta en dadel; denna gången var det godare.

Under passet hände något som jag inte kollat upp ordentligt förrän ett par dagar sedan.

När vi skulle ligga med pannan i mattan och sedan försiktigt sätta oss upp i klippställning så "såg" jag ett märke i mattan där min panna/hjässa vilat. Det var en mångbladad blomma. Strax där efter försvann synvillan men minnesbilden stannade hos mig.

Jag kollade nu för några dagar sedan upp minnesbilden då jag vagt kände igen den från chakrabilder. Vilket var alldeles korrekt och inte bara det, synvillan jag såg var symbolen för crown chakra.

Själv vet jag inte hur jag ska tolka detta eller om det ens ska tolkas eftersom det främst var en synvilla i mattan.

Men ett sådant sammanträffande att jag låg med pannan, dock egentligen mer hjässan då jag låg lite fel, i mattan och där efter såg chakrasymbolen för den översta chakrapunkten som sammanfaller med hjässan känns lite väl för att helt ignorera. Om jag inte minns helt fel så spelades även ett mantra på stereon...

Inga kommentarer: