tisdag 5 maj 2009

Nytt eko-schampo

Jag har alldeles glömt berätta att jag förra veckan fick nytt schampo med posten. Aubrey Organics igen som vanligt. Denna gången valde jag frizzy/flyaway för normalt hår. Förut hade jag för torrt hår men då fick jag fet hårbotten snabbt vilket kan bero på att det är extra fuktgivande och jag som alltid haft schampo för normalt hår får för mycket fukt.

Jag valde också ett snabbverkande schampo för fett hår som jag startade med för att neutralisera håret igen.

Normalt (frizzy/flyaway)
* Blue Camomile Hydrating Shampoo (usa)
se även AO:s brittiska sida om produkten; här
* Blue Camomile Hydrating Conditioner (usa)

Oljigt/fett (frizzy/flyaway)
* Green Tea Clarifying Shampoo (usa)
se även AO:s brittiska sida om produkten; här

Schampot för oljigt hår fungerade inte så mirakulöst som jag trodde men det kan också bero på att jag faktiskt inte har fett hår. Annars fungerar de helt okej. Camomile-schampot har en intressant och lättapplicerad konsistens som snabbt täcker hela håret.

Jag återkommer med en bättre recension i juni. Påminn mig.

Inga kommentarer: