torsdag 20 november 2008

Friends with benefit

Note: friends with benefit betyder typ KK.

Jag såg nyss på One Tree Hill där Peyton och hennes biologiska mamma har gjort en skiva för att stödja bröstcancer. I slutet var det en liten sekvens där Peyton berättade om bröstcancer för tittaren och att skivan som gjorts i serien går att få tag på i verkligheten och en del av intäkterna går till bröstcancerforskning.

Med alldeles neddränkta kinder satte jag mig ned och letade efter skivan. Det första jag får upp är flera resultat av torrents av skivan. I många fall skulle jag ha blivit lycklig men när jag för en gångs skull vill ha tag på skivan så visare det sig svårare att hitta den än torrents. Och skivbolagen klagar på att ingen köper deras skivor!?

Till slut hittade jag den via en recension. Skivan fanns på ginza och cdon som jag för övrigt sökte på men som inte hittade skivan. Jag kikade även på amazon men där i slutändan skulle den bli dyrare än om jag använde mina 50 kronor rabatt på cdon.

Jag har inte köpt den än men jag ska. Visst, det är en blandskiva från en tv-serie men jag tycker saken bakom är en bra anledning och dess cover är riktigt snyggt.

Inga kommentarer: